Scuola Provinciale dell’Infanzia di Canazei "Don Simone Micheluzzi de Ciciol" - Scolina provinzièla de Cianacei “Don Simone Micheluzzi de Ciciol”
Comunità Comun General de Fascia
Comune Canazei
Circolo di Coordinamento Scuola Ladina di Fassa
Coordinamento pedagogico scuole provinciali dell’infanzia ladine
Numero sezioni 2
Numero bambini iscritti 52
Numero insegnanti 8
Posti di competenza linguistica 2
Numero personale non insegnante
Cuoco 1
Operatore d’appoggio 3
Prolungamento d’orario attivo Sì
Numero bambini iscritti al tempo prolungato 29
Data di costruzione: 1975
ristrutturazione 2015
Dati dall’edificio:
proprietà Comune
capienza iscritti 76
superficie interna mq 517
superficie esterna mq 1758
La storia della scuola
La scuola è intitolata a don Simone Micheluzzi de Ciciòl, nato a Gries nel 1799 e morto nel 1880 a Penìa. Il prete fu molto stimato perché dedicò la sua vita alla valle, in particolare alla scuola; amava in particolare gli alunni più poveri, ai quali forniva, oltre all’istruzione per nutrire la mente, anche il cibo per sfamare il corpo.
L’edificio occupa un’area concessa a titolo gratuito dall’ASUC di Gries (Amministrazione Separata Usi Civici) al Comune di Canazei nel 1971. Si trattò di un’azione non di poco conto vista la rinuncia al possibile guadagno se la particella edilizia fosse stata messa sul mercato edilizio; è stato invece preferito il valore sociale della destinazione a scopi educativi.
La recente ristrutturazione dell’edificio ha dato colore, spazi nuovi e più ampi per le attività.
Descrizione della scuola
L’edificio si trova a 1500 m di altezza in posizione soleggiata per tutto il giorno in estate mentre da ottobre fino a gennaio da mezzogiorno si fa avanti l’ombra dei monti delle più belle montagne della val di Fassa.
La scuola dispone di tre ampi spazi con bagni annessi da dedicare alle sezioni. I bambini e le loro famiglie sono accolti in un ingresso attrezzato con armadietti dotato di grandi vetrate. E’ presente una documentazione a parete, che racconta la vita e le attività della scuola che gli adulti possono consultare insieme ai bambini.
Sono presenti aule per attività di intersezione e laboratoriali, a cui i bambini accedono suddivisi in gruppi più ridotti ed un ampio salone, utile per le situazioni in cui tutta la scuola si riunisce in occasione di feste o ricorrenze o per gli incontri rivolti alle famiglie.
Molto apprezzata l’aula dedicata alle attività psicomotorie, attrezzata con materiali e arredi molto stimolanti e l’ampio giardino, strutturato su due livelli con orto didattico.
Scelte educative
La scuola adotta il calendario turistico ed è quindi aperta da ottobre ad agosto. Questo richiede attenzione nella connotazione dell’offerta educativa, che nei mesi estivi si orienta in maniera più spiccata nel dialogo “tra il dentro e il fuori”.
Si trova nell’area di minoranza linguistica ladina e pone pertanto particolare attenzione alla valorizzazione della propria identità e del proprio patrimonio linguistico e culturale, nel rispetto e nell’apertura verso l’altro, consapevole che la varietà culturale, linguistica, religiosa ed etnica rappresenta un’ inestimabile ricchezza.
La scuola propone un modello educativo plurilingue, che vede l’utilizzo della lingua ladina accanto all’italiano nella giornata educativa e nelle attività; le finalità sono perseguite con il concorso di entrambi i codici, confermando loro pari dignità.
Nella scuola di Canazei, accanto alla lingua italiana e ladina, si alternano anche quella tedesca e inglese, è scelta sostenuta dalla convinzione che l’accostamento precoce a più codici rappresenti per il bambino un’occasione educativa stimolante, con evidenti ricadute positive non solo per lo sviluppo linguistico, ma cognitivo in genere.
Oltre a questa forte attenzione allo sviluppo dell’identità, si mira al sostegno dell’autonomia del bambino, a favorire le relazioni nella sperimentazione di sé insieme agli altri; nella convinzione che il bambino sia in grado di acquisire/consolidare competenze, attraverso la riflessione sulle proprie esperienze: giocare, muoversi, manipolare, curiosare, domandare, rielaborare il proprio fare attraverso l’esplorazione, l’osservazione e il confronto e saper trasferire in altri campi e situazioni quanto appreso.
La scuola di Canazei ha raccolto la sfida di un utilizzo della tecnologia digitale in campo educativo fin dall’infanzia; ha in dotazione I-Code per un primo avvicinamento dei bambini al pensiero computazionale e al coding narrativo, mediante giochi di narrazione che permettono di coniugare il pensiero logico-scientifico con quello artistico-creativo.
Scolina provinzièla de Cianacei “Don Simone Micheluzzi de Ciciol”
Comunità Comun General de Fascia
Comun Cianacei
Zircol de Coordenament Scola Ladina de Fascia
Coordenament pedagogich scolines provinzièles ladines
Numer sezions 2
Numer bec enscinué 52
Numer ensegnanc 8
Posć de compentenza linguistica 2
Numer personal no ensegnant
Chech 1
Operador de sostegn 3
Sperlongiament orarie EI
Numer bec enscinué al temp sperlongià 29
Data de frabicazion: 1975
Renovament 2015
Dac del frabicat:
proprietà Comun
Numer massimal enscinué 76
spersa daite mcadrac 517
spersa defora mcadrac 1758
La storia de la scolina
La scolina la é dedichèda a don Simone Micheluzzi de Ciciòl, nasciù a Gries del 1799 e mort del 1880 a Penìa. L preve l era zis stimà ajache l ge aea dedicà sia vita a la val, e soraldut a la scola; l aea a cher soraldut i scolees più purec, a chi che estra che l’istruzion per pascentèr l cef l ge dajea ence da magnèr per se parèr la fam del corp. L frabicat l é logà sun n teren che la frazion de Gries l’à metù a la leta del Comun de Cianacei debant del 1971. Chesta azion la é stata dassen de cher, ajache la frazion l’à renunzià al vadagn che aessa podù vegnir dal vener chest teren da frabica; alincontra se ge à dat più emportanza a la valuta sozièla de chesta doura per zii educatives.
L renovament di egn passé l à viventà l frabicat con colores e neva e maor lèrga per la ativitèdes.
Descrizion de la scolina
L frabicat l é logà a 1500 m te n post che d’istà l é dutoldì al soladif, enveze da de otober enscin de jené dal mesdì rua l’ombria di spic più bie de Fascia.La scolina l’à trei locai bie gregn ogneun con sia comedità per la desvaliva sezions. I bec e sia families i rua ite te na entrèda con de gran fenestres endotèda de picoi armeres. Sun parei l é tacà fora la documentazion che met dant la vita e la ativitèdes de la scolina, che i gregn pel vardèr fora dessema coi bec. L é vèlch aula per l’atività de intersezion e de laboratorie, che i bec pel durèr spartii fora te gropes più picoi, e na gran sala, de utol per canche duta la scolina se bina adum per la festes o per vèlch ocajion spezièla o per la scontrèdes co la families. L é dassen aprijià tant l’aula per la ativitèdes psicomotories, con materiai e mobilia che ge sporc stimoi ai bec, che ence l gran vidor sun doi livie che l à adertura n ort didatich.
Model educatif
La scolina la ge va do al calandèr turistich e donca la é orida da de otober enscin de aost.Chest domana atenzion te la perferida educativa, che fora per l istà la é caraterisèda trop dal dialogh “anter l daite e l defora”. La é tel raion de mendranza linguistica ladina e per chesta rejon la met na gran vèrda a la valorisazion de sia identità e de sie patrimonie linguistich e culturèl, tel respet e te l'acolienza di etres, tegnan adiment che la desvalivanza culturèla, linguistica, religiousa e etnica les raprejenta na gran richeza. La scola met en doura n model educatif plurilingual, olache l lengaz ladin vegn durà apede chel talian via per l dì e te la desvaliva ativitèdes; se ge va do ai obietives col didament de duc e doi i lengac, col ge dèr la medema degnità. Te la scolina de Cianazei, apede l talian e l ladin se enterza ite ence l todesch e l ingleis; chest ajache se sà inout che arvejinèr l bez jà da picol a più lengac l é na ocajion educativa che ge dèsc gaissa e che soscedea no demò sie svelup linguistich, ma ence en generèl chel cognitif. Estra che aer chesta atenzion fona al svelup de l’identità, se se met dant de didèr l’autonomia del bez, de favorir la relazions te la sperimentazion de se enstesc ensema coi etres, segures che l bez l é bon de arjonjer/renforzèr competenzes, tras la reflescion dintornvia sia esperienzes: jièr, se mever, tocèr, curiosèr, domanèr, pissèr a che che se à fat tras l’esplorazion, l’osservazion e l confront e saer durèr te etres ciampes e te autra situzions chel che se à emparà. La scolina de Cianacei l’à tout su l’endesfida de la doura de la tecnologia digitala tel ciamp educatif jà coi bec più picoi; l’à a la leta I-Code per scomenzèr a arvejinèr i bec al pensier computazionèl e al coding naratif, tras jeghes de contèr conties che dèsc l met de conjobièr l pensier logich-scientifich con chel artistich-creatif.