Scuola Provinciale dell’Infanzia di Soraga - Scolina provinzièla de Soraga
Comunità Comun General de Fascia
Comune Soraga
Circolo di Coordinamento Scuola Ladina di Fassa
Coordinamento pedagogico scuole provinciali dell’infanzia ladine
Numero sezioni 1
Numero bambini iscritti 18
Numero insegnanti 3
Posti di competenza linguistica 1
Numero personale non insegnante
Cuoco 1
Operatore d’appoggio 1
Prolungamento d’orario attivato Sì
Numero bambini iscritti al tempo prolungato 10
Data di costruzione: 1962
ristrutturazione 1983
Dati dall’edificio:
proprietà Comune
capienza iscritti 41
superficie interna mq 302
superficie esterna mq 750
Storia della scuola
In origine la scuola era gestita dalle suore e all'interno della stessa vi era anche una piccola cappella. Fino al 2016 nello stesso edificio, al primo piano, era presente anche la scuola primaria, che successivamente è stata conglobata nel polo scolastico di Moena. Al suo posto la comunità ladina ha fortemente voluto la nascita del primo nido d’infanzia della valle, che ha cominciato la sua attività nell’anno 2023; quindi nella stessa struttura si trova al piano terra la scuola dell'infanzia e, al primo piano, il nido d'infanzia.
Nel corso del tempo gli spazi della scuola dell’infanzia hanno subito diversi adeguamenti, che hanno permesso di avere una sezione molto ampia, di aumentare la luminosità con vetrate interne e di allestire lo spazio esterno in modo più funzionale.
Descrizione della scuola
La scuola è ubicata in una posizione centrale e molto soleggiata.
Dispone di un ampio spazio sezione, con i bagni posizionati comodamente di fronte. I bambini e le loro famiglie sono accolti in un ampio ingresso, attrezzato con armadietti per riporre i propri indumenti e una documentazione a parete, che racconta la vita e le attività della scuola e che gli adulti possono consultare insieme ai bambini. E’ presente anche un’altra aula per attività di sottogruppo o laboratoriali e uno spazio mensa, con arredi e allestimenti che sostengono l’autonomia del bambino. Vi è anche un grande salone, utile per attività di movimento o per gli incontri rivolti alle famiglie.
Molto apprezzata l’aula dedicata alle attività psicomotorie ubicata nel sottotetto e in condivisione con il nido, attrezzata con materiali e arredi specifici.
Un valore aggiunto è rappresentato dall’ampio giardino, allestito con attrezzature gioco, ma anche con tanto spazio libero da reinventare nei giochi di ogni giorno, oltre che un comodo gazebo con tavolini, per mangiare all’aperto o per attività all’ombra.
Scelte educative
La scuola adotta il calendario turistico ed è quindi aperta da ottobre ad agosto. Questo richiede attenzione nella connotazione dell’offerta educativa, che nei mesi estivi si orienta in maniera più spiccata nel dialogo “tra il dentro e il fuori”.
Si trova nell’area di minoranza linguistica ladina e pone pertanto particolare attenzione alla valorizzazione della propria identità e del proprio patrimonio linguistico e culturale, nel rispetto e nell’apertura verso l’altro, consapevole che la varietà culturale, linguistica, religiosa ed etnica rappresenta una inestimabile ricchezza.
La scuola propone un modello educativo plurilingue, che vede l’utilizzo della lingua ladina accanto all’italiano nella giornata educativa e nelle attività; le finalità sono perseguite con il concorso di entrambi i codici, confermando loro pari dignità.
Nella scuola di Soraga, accanto alla lingua italiana e ladina, si alternano anche quella tedesca e inglese, è scelta sostenuta dalla convinzione che l’accostamento precoce a più codici rappresenti per il bambino un’occasione educativa stimolante, con evidenti ricadute positive non solo per lo sviluppo linguistico, ma cognitivo in genere.
Oltre a questa forte attenzione allo sviluppo dell’identità, si mira al sostegno dell’autonomia del bambino, a favorire le relazioni nella sperimentazione di sé insieme agli altri nella convinzione che il bambino sia in grado di acquisire/consolidare competenze, attraverso la riflessione sulle proprie esperienze: giocare, muoversi, manipolare, curiosare, domandare, rielaborare il proprio fare attraverso l’esplorazione, l’osservazione e il confronto e saper trasferire in altri campi e situazioni quanto appreso. Vista la convivenza nello stesso edificio con il nido d'infanzia, la scuola di Soraga si connota in modo particolare in un dialogo educativo 0 -6 che mira ad una coerenza educativa per il percorso di crescita dei bambini ma anche ad uno scambio professionale tra i professionisti.
Scolina provinzièla de Soraga
Comunità Comun General de Fascia
Comun Soraga
Zircol de Coordenament Scola Ladina de Fascia
Coordenament pedagogich scolines provinzièles ladines
Numer sezions 1
Numer bec enscinué 18
Numer ensegnanc 3
Posć de compentenza linguistica 1
Numer personal no ensegnant
Chech 1
Operador de sostegn 1
Sperlongiament orarie EI
Numer bec enscinué al temp sperlongià 10
Data de frabicazion: 1962
Renovament 1983
Dac del frabicat:
proprietà Comun
Numer massimal enscinué 41
spersa daite mcadrac 302
spersa defora mcadrac 750
La storia de la scolina
Timpruma la scolina la era gestida da la monies e te scolina l era adertura na picola capela. Fin del 2016 tel medemo frabicat, tel prum partiment, l era ence la scola populèra, che do la é stata metuda adum co la scoles de Moena. A sie post la comunanza ladina l’à volù meter a jir la pruma coa per picioi de la val, che l’à peà via con sia atività del 2023; donca te la medema cèsa l é ite tel partiment ite dret la scolina e tel partiment sunsora l é la coa per i picioi. Via per i egn l é stat fat lurieres per adatèr i spazies de la scolina, che i à dat l met de aer na sezion dassen grana, de smaorèr la lum con vedrièdes daite e de endrezèr n spazie defora a na vida più funzionèla.
Descrizion de la scolina
L frabicat l é logà te mez paisc, te n post zis al soladif.
La scolina l’à na gran sezion, co la comedità loghèda giusta visavì. I bec e sia families i rua ite te na gran entrèda endotèda de picoi armeres olache i se pel meter via i guants. Sun parei l é tacà fora la documentazion che met dant la vita e la ativitèdes de la scolina, che i gregn pel vardèr fora dessema coi bec. L é ence n’autra aula per l’atività di gropes più picoi o de laboratorie e n spazie per magnèr con mobilia e fornimenta che deida l’autonomia di bec. L é ence na gran sala che la serf per l’atività de moviment o dedichèda a la scontrèdes co la families. Vegn dassen aprijià l’aula dedichèda a la ativitèdes psicomotories loghèda sun sotcuert e spartida co la coa per i picioi, che la é endotèda de materiai e mobilia spezifics. N valor enjontà l é l gran vidor, endrezà con jeghes, ma ence con na gran lèrga veta da poder durèr duc i dis per se mateèr, estra che n gloriet con desć per magnèr defora o per ativitèdes a ombria.
Model educatif
La scolina la ge va do al calandèr turistich e donca la é orida da de otober enscin de aost. Chest domana atenzion te la perferida educativa, che fora per l istà la é caraterisèda trop dal dialogh “anter l daite e l defora”.
La é tel raion de mendranza linguistica ladina e per chesta rejon la met na gran vèrda a la valorisazion de sia identità e de sie patrimonie linguistich e culturèl, tel respet e tel acolienza di etres, tegnan adiment che la desvalivanza culturèla, linguistica, religiousa e etnica les raprejenta na gran richeza. La scola la met en doura n model educatif plurilingual, olache l lengaz ladin l vegn durà apede chel talian via per l dì e te la desvaliva ativitèdes; se ge va do ai obietives col didament de duc e doi i lengac, col ge dèr la medema degnità. Te la scolina de Soraga, apede l talian e l ladin se enterzeea ite ence l todesch e l ingleis; chest ajache se sà inout che arvejinèr l bez jà da picol a più lengac l é na ocajion educativa che ge dèsc gaissa e che soscedea no demò sie svelup linguistich, ma ence en generèl chel cognitif. Estra che aer chesta atenzion fona al svelup de l’identità, se se met dant de didèr l’autonomia del bez, a favorir la relazions te la sperimentazion de se enstesc ensema coi etres, segures che l bez l é bon de arjonjer/renforzèr competenzes, tras la reflescion dintornvia sia esperienzes: jièr, se mever, tocèr, curiosèr, domanèr, pissèr a che che se à fat tras l’esplorazion, l’osservazion e l confront e saer durèr te etres ciampes e te autra situzions chel che se à emparà. Dalajà che la scolina e la coa di picoi les é tel medemo frabicat, la scolina de Soraga porta inant n bon scambie educatif 0-6, che à desche zil da na man la coerenza educativa per l percors de svilup di bec e da l'autra l barat profescionèl anter profesionisć.